Boyo Hill - Reisverslag uit Bamenda, Kameroen van Emily Janssen - WaarBenJij.nu Boyo Hill - Reisverslag uit Bamenda, Kameroen van Emily Janssen - WaarBenJij.nu

Boyo Hill

Door: Emily Janssen

Blijf op de hoogte en volg Emily

29 April 2014 | Kameroen, Bamenda

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen. Hier is dus weer een nieuwe blog van mij!

Naomi
Vorige week woensdag (23 april) was voor Naomi de dag aangebroken dat ze eindelijk weer haar familie kon zien. Ik gunde het haar natuurlijk van harte, maar oh oh oh wat was ze zenuwachtig die dag haha!
Zonder Naomi was het wel even wennen weer in de groep. De eerste avond waren we allemaal heel stil en merkte we echt dat de groep niet compleet was. Dit maakte het voor sommige van ons nog moeilijker om te beseffen dat Naomi lekker bij haar moeder kon zijn, en wij nog even door moesten zonder! Best even heftig!
Vandaag (29 april) is Naomi weer terug in de groep en heeft ze afscheid moeten nemen van haar familie. Vervelend voor haar dat ze zo'n verdriet heeft, maar wel weer fijn dat de groep weer compleet is!

Verstoppertje in het donker
Oké, we hadden even een dipje.. Iedereen was in Nederland lekker koningsdag aan het vieren, en wij zaten maar opgesloten in het huis. Lekker een pak wijn opengetrokken met zijn allen en opeens werd het veel leuker. Naomi H kwam op het idee om verstoppertje te spelen in het donker, geniaal!
Alle lichten uitgedaan in huis en alleen met je zaklamp mocht je gaan zoeken. Dit hebben echt spannende momenten opgeleverd, ik vond het echt eng! Maar toch was het zó leuk hahah!

Boyo Hill
Zondag gingen we opstap naar Boyo Hill, een grote berg die uitzicht gaf over heel Njinikom en andere dorpen.
Er werd ons verteld dat de tocht alleen te maken was met motors, omdat de weg te slecht was voor auto's. Met de motors zouden we dan de berg oprijden.
Toen we eenmaal op de motors wegreden met zijn allen, en lekker onderweg waren, stopten de motors halverwege berg en werd ons verteld dat de weg te gevaarlijk was om verder te rijden. Oftewel we moesten lopen...
Dit zag ik dus helemaaaaal niet zitten, aangezien ik al bibberbenen heb als ik op een stoep sta. Dus deze berg was al helemaal verschrikkelijk.
Ik hield het ongeveer 30 meter omhoog vol en keek naar boven, het pad lag vol met losse stenen en natte/gladde grond. Ik werd verschrikkelijk draaierig en wilde niet meer omhoog.
Hans (onze gids) vertelde me dat we nog een klein stukje naar boven moesten, omdat daar een huisje was waar we dan even konden zitten.
Hand in hand met hans ben ik nog een stukje naar boven geklommen, maar eenmaal bij het huisje aangekomen besloten Amber en ik om niet meer verder te gaan. Amber voelde zich ook helemaal niet goed en ik durfde geen stap meer te verzetten. We klommen voetje voor voetje weer naar beneden en liepen weer terug naar waar de motors ons af hadden gezet. Daar duurde het nog even voordat er weer een motor was dus besloten we nog een stukje door te lopen.
Eindelijk kwam de motor er aan en nam ons achterop. 10 minuutjes later waren we weer thuis.
Stonden we dan.. Voor een gesloten deur omdat we beiden geen sleutel van het huis bij hadden.
Wij naar de zuster gelopen om te kijken of zij een extra sleutel had, maar ook dit had geen succes. Oké, dan maar André lastig vallen (André is de stagebegeleider uit Nederland, die ons 10 dagen op komt zoeken en tot vrijdag 2 mei hier verblijft).
Eenmaal bij het huis van André aangekomen, werden we hartelijk ontvangen door iedereen die daar verbleef.
Die middag hebben we lekker gepraat en geluncht met André en alle anderen die in het huis verbleven.


Zelfgemaakte patatjes
Weer boven bij ons huisje aangekomen, zagen we dat de juf van kleuterklas voor het huis stond, en ons graag wilde bezoeken. Heel leuk, maar beetje beschamend dat we het huis niet inkonden..
Na anderhalf uur gewacht te hebben met de Annemarie (de juf), kwamen eindelijk de andere meiden aan en konden we naar binnen!
Binnen even gegeten met zijn allen en daarna ben ik samen met Tara en Anouk heel de dag door aardappels gaan schillen en in patatreepjes gesneden, want jaja, we hadden gezien dat André een frituurpan in zijn huisje had staan en wilde hem graag lenen.
's Avonds dus lekker patatjes op met de meiden, heeeeeeerlijk!

Koningsdag op stage
Maandag (28 april) hebben we op stage een groot feest gegeven. We hadden alles voorbereid en ingekocht en konden heel de dag door oer-Hollandse spelletjes spelen met alle groepen!
Spijkerpoepen, stoelendans, snoep happen, flessenvoetbal en schminken.
De kinderen hadden de dag van hun leven, en ook ik heb volop genoten!

Dit was het weer, tot snel!
Dikke kussen en knuffels van Emily

  • 29 April 2014 - 19:31

    Maya:

    Hoi Em, wat een leuke ervaringen weer. Hoop snel weer wat te lezen.
    We spreken elkaar in ieder geval vanavond weer. Dikke kussen en knuffels.

  • 30 April 2014 - 09:51

    Lely:

    Hoi Em.

    Leuk verslag weer je hebt al veel leuke uitstapjes gedaan fijn dat het zo goed gaat met je houden zo deze week ben je al op de helft wt gaat het toch snel ....
    groetjes Lely.

  • 30 April 2014 - 19:54

    Anita:

    Leuk weer om je verhalen te lezen. Hoe lang moet je nog zo'n 5 weken? Jullie maken ook wel van alles mee. Als je straks weer thuis bent heb je leuke herinneringen om op terug te kijken en weer een ervaring rijker en waardeer je weer hoe goed wij het hier hebben haha. Veel plezier en groetjes.

  • 07 Mei 2014 - 09:59

    José De Krijger:

    Hoi Emily,

    Leuk om ook van jou je verhalen te lezen! Ik heb niet eerder gereageerd, omdat ik geen link had aangevraagd om op de hoogte gehouden te worden , als je weer nieuwe dingen op je blog had gezet!
    Ik vond het vreemd om helemaal niets van je te horen, dus ben ik naar de mail , die je moeder mij had gestuurd terug gegaan om te kijken of je nog recent iets had geschreven en jawel hoor! Gaat het verder goed met je? Geniet je ook van de kleuters????
    Gaat het goed met de groep in huis? En ben je al aan het aftellen of wil je niet meer weg van je weeskindjes?
    Kortom een hoop vragen.....
    We hebben Andre ook nog niet gesproken ?? Ik ga weer verder met nakijken , kom zo snel mogelijk nog weer in actie om de rest te lezen!
    Groet, José
    P.S. Is er al scriptie nieuws of wil het niet lukken !!! Stel dan je vragen!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Bamenda

Emily

Actief sinds 23 Feb. 2014
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 6919

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 06 Juni 2014

Stage in Njinikom

Landen bezocht: