Eerste dagen in Afrika - Reisverslag uit Bamenda, Kameroen van Emily Janssen - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Afrika - Reisverslag uit Bamenda, Kameroen van Emily Janssen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Afrika

Door: Emily Janssen

Blijf op de hoogte en volg Emily

31 Maart 2014 | Kameroen, Bamenda

Vrijdag 28 maart.
Vandaag is de dag dat mijn Afrikaanse droom uit gekomen is. 's Ochtend rond 6 uur vertrokken van huis. Had echt nergens meer zin in en wilde het liefst thuis blijven, lekker veilig bij mijn ouders en zus.
Toch in de auto gestapt, en ik geloof dat ik heel de autoreis gehuild.
Op Brussel ging het op een gegeven moment wel weer goed, we kwamen allemaal bij een en gingen de koffers wegbrengen. De zenuwen gierden echt door mijn lijf!
Het moment kwam toch echt dat ik door de poortjes moest naar de douane. Het moment dat ik afscheid moest nemen van mijn ouders en zus. Wat had ik het zwaar!
Eenmaal door de douane heen was mijn trip toch echt begonnen.7 á 8 uur vliegen naar Douala.
In Douala aangekomen was het echt ontzettend warm! Kreeg echt een klap in mijn gezicht van de warmte.
Koffers opgehaald en naar buiten gelopen. Wat bleek? Taxi weggereden omdat het te lang duurde.. Oké fijn, kan gebeuren.. het is Afrika..
3 nieuwe taxi's geregeld, even flink afgezet en na de rit ook nog eens op de verkeerde plaats afgezet.. Weer even bijbetalen en EINDELIJK bij het goede adres afgezet.
Daar binnen gekomen moest ik even mijn koffers een trap omhoog zeulen ( 2x 23 KILO!!!!)
Die avond heb ik door de warmte helaas niet erg goed kunnen slapen.

Zaterdag 29 maart.
Vandaag zijn we met de groep van Douala naar Bamenda gerezen. Weer een lange rit achter de boeg vol met gevaarlijke momenten en vooral veel gaten in de wegen. De mensen hier in Afrika zijn echt verschrikkelijk met rijden. Geven zichzelf en elkaar de tijd niet om goed op het verkeer te letten. Zijn aardig wat momenten geweest dat ik echt even mijn ogen dicht kneep.
Eenmaal in Bamenda aangekomen zagen we een bekend gezicht, Truus!
Zij gaat ons deze week begeleiden en helpen in Bamenda en Njinikom.
Snel even iets gegeten in het guesthouse waar we verblijven en daarna nog even lekker gezellig met de meiden buiten gezeten en lekker spelletjes gespeeld.

Zondag 30 maart.
Weer een leuke dag geweest vandaag!
Een wandeltocht van 3 á 4 uur door de berg heen naar een waterval. Ik ben nog nooit zo bang geweest als tijdens het beklimmen van de berg. De paden waren echt verschrikkelijk brokkelig en glad, maar eenmaal bij de waterval aangekomen was alles echt de moeite waard.
Na een aantal foto's gemaakt te hebben en weer even op adem gekomen te zijn, liepen we weer verder (nog hoger de berg op). We gingen langs het huis van Basil. Hij was onze gids van de dag en na de waterval wilde hij laten zien wat hij zelf voor werk deed. Bij zijn huis aangekomen mochten we in zijn huisje komen, hier kregen we foto's te zien van belangrijke momenten uit zijn leven en vertelde hij ons verhalen.
Na de verhalen mochten we met hem meelopen. Hij ging ons laten zien hoe hij verschillende souvenirs etc. kon maken van koper. Heel interessant!
Na de uitleg over Basils werk, gingen we terug naar ons huisje. Hier gingen we lekker met elkaar eten, drinken en spelletjes spelen. De meiden zijn echt ontzettend gezellig en ik vind het echt ontzettend jammer dat we dinsdag gesplitst worden!

Maandag 31 maart.
Vandaag gingen we lekker met Truus op stap. Eerst begonnen we de dag met een heerlijk ontbijtje. Een heerlijk eitje met groentes.
Na het ontbijten gingen we naar de markt. Weer een uurtje lopen naar de markt, uurtje over de markt en weer een uurtje terug. Ik krijg me toch een conditie!
Weer terug bij het huisje hadden we echt een hangdag, lekker relaxen en rustig aan doen. Geregeld dat we uit eten gingen vanavond en veel contact gehad met thuis omdat het internet het weer doet!
Eenmaal rond etenstijd gingen we richting het restaurant waar we gereserveerd hadden. Een lange tijd moeten wachten op het eten en een paar keer gehad dat het licht uit viel. Terwijl er ondertussen ook een aantal vliegen over de borden marcheerden, bah!
Ik ben nu weer terug bij het huisje aangekomen, en ben lekker aan het internetten!

Morgen vertrek ik naar Njinikom, waar ik de rest van mijn stageperiode zal verblijven.

Ik hoop jullie binnenkort weer goed op de hoogte te brengen door nieuwe verslagen te posten!

Dikke kussen en knuffels van Emily

  • 31 Maart 2014 - 22:02

    Sandra:

    Wat leuk om wat van je te lezen! En fin dat je het naar je zin hebt...je hebt al volop kennis gemaakt met Afrika lees ik wel,hahaha...geniet ze meid! Dikke kus van ons

  • 31 Maart 2014 - 22:07

    Maya:

    Lieve Em,
    Ben blij je te horen en je verhalen te lezen. Die koffers waren inderdaad zwaar, maar goed dat je niet alles hebt meegenomen. Fijn dat jullie een gezellige groep hebben en over 2 weken zijn jullie weer bij elkaar.
    Geniet ervan. Veel liefs

  • 31 Maart 2014 - 22:16

    Yacintha:

    Emily !!
    Super leuk om dit te lezen. En ik zie gewoon voor me hoe je op bepaalde situaties zou hebben gereageerd.
    Ik hoop nog meer te lezen van je ! Geniet van deze super ervaring.
    Dikke knuffel en kus x

  • 31 Maart 2014 - 23:47

    Karin Roon:

    Leukkkk!!! Ik ga je hele verslag volgen hoor ben heel benieuwd!!! Vind knap dat je daar bent, zo ver! Veel plezierrr!!!

  • 01 April 2014 - 07:51

    Anita:

    Leuk om je zo te volgen. Nou je hebt al het nodige meegemaakt en flink wat moeten lopen in die hitte. Ik heb al meerdere keren van die reisverslagen gevolgd en het is als je het leest net of je het zelf beleefd. Maak er een leuke tijd van.

  • 01 April 2014 - 09:05

    Rina Monster:

    Echt leuk om je zo te volgen ,ik hoop nog meer van je te horen ik wens je een hele fijne tijd daar veel liefs xxx ps. Ik geloof dat ik dit via je moeder door krijgt geweldig!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Bamenda

Emily

Actief sinds 23 Feb. 2014
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 6910

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 06 Juni 2014

Stage in Njinikom

Landen bezocht: